• slider
  • slider
  • slider

Informacje o projekcie

Celem projektu jest stworzenie klasyfikatora pozwalającego w sposób efektywny, w czasie rzeczywistym, na rozpoznawanie aktywności człowieka w obrębie sportu oraz fizjoterapii. Stworzona metoda będzie również użyteczna w aplikacjach tzw. naturalnego interfejsu człowiek - komputer. W celu realizacji projektu zostaną wykorzystane istniejące oraz nowe metody z obszaru rozpoznawania wzorców, uczenia maszynowego i przetwarzania sygnałów. Punktem wyjścia do badań jest metoda Gesture Description Language, której autorem jest kierownik projektu. Opis popularnonaukowy projektu znajduje się tutaj.

O bazie danych

Na tej stronie znajdziesz wysokiej jakości nagrania karate w technoloigii motion capture. Wśród nich znajdują się kata jak równiez inne techniki. Możesz wyświetlić ich trójwymiarowe wizulizacje online lub zapisać za darmo na swoim komputerze. Aby wyświetlić nagrania kliknij na symbol szkoły karate. Zgromadzono 12 zbiorów danych (~18 GB), które zostały skompresowane w 14 archiwach ZIP (7 GB). Całkowita liczba plików w formacie CSV i BVH to 2886. Zawierają one ponad 10 000 próbek ruchu (nie wszystkie próbki są wysegmentowane z nagrań) link do dysku sieciowego.

Informacje o finansowaniu

Badania podstawowe nad projektem GDL są finansowane przez Narodowe Centrum Nauki (od 8 lutego 2016 do 7 lutego 2019) w ramach grantu "Opracowanie nowych metod uczenia maszynowego na potrzeby rozpoznawania oraz oceny aktywności ruchowej człowieka" numer 2015/17/D/ST6/04051. Kierownikiem projektu jest dr hab. inż. Tomasz Hachaj.

Wróć na górę strony